Monday, February 6, 2012

Temu dan hilang cinta di tempat itu

kita tersepit dalam suatu ruang kecil.
kau menolak untuk keluar
aku menarik kau kedalam
kau mahu aku selesa di luar
aku mahu bersama kau didalam

ruang yang kecik menjadi besar
kau mengubah tempat duduk
tapi tidak aku.

aku masih di situ
masih seperti dahulu.

ruang yang kecil kini menjadi lebih besar
sehingga muat untuk seorang lagi penghuni

ditempat itu dulu kau pegang tangan aku
ditempat itu juga kau belaikan cintaku
tapi hari ini kau berada ditempat itu bersama teman baru.

aku masih di situ
masih seperti dulu

walau melihat tangan kau pada tangannya
belaian kau yang membelai cintanya
wajah kau yang memandang dia

pandangan itu milik siapa sebenarnya?

dulu kau katakan tangan itu milik aku
dulu kau katakan cinta itu milik aku
dulu kau katakan setiap langkah mengingatkan diri aku

tapi ditempat itu kau pegang tangannya kau lafazkan cinta
ditempat itu kau  petik bintang dan kau berikan pada tangannya

tangan itu sebenarnya milik siapa?
tangan itu sebenarnya milik siapa?

dulu kau petik bulan dan kau berikan pada tangan aku
aku simpan gantung di rumah dan aku katakan hari-hari..

hey bulan, cinta aku hanyalah kepada nya


tapi sekarang tangan kau pada siapa?

hancur hatiku sayang
hancur hati ku melihat kau  disitu
hancur hatiku sayang melihat dia bersama kau
ditempat itu
ditempat kita itu

mengapa?


mengapa di banyak-banyak tempat, ditempat itu?


kisah yang sama
tangan yang sama
janji yang sama
cinta yang sama

semua itu milik siapa?
semua itu milik siapa???

p/s: hati rabak

No comments:

Post a Comment