Tuesday, February 7, 2012

Sejarah Kelas Francais

bonjour. je m'appelle myra. je suis malay. j'habite a shah alam.

haaa... ade nampak? itu baru cikit tu. sebenarnya semenjak menjak dah tak ade duduk exam paper, dan dah tak pergi class, rindu pulak nak masuk class.

kawan- kawan aku yang ambil class francais ni  suraya, munirah, liyana,sha, aida, farhana, pai dan angah. semua perempuan youls.. yang best semua satu kepala!! tapi tak semua sangat la.. macam munirah skema skit, tak nak join meniru time pekse.. HAHA..

Dulu aku ambil class ni sebab fikir aku ni student achitecture..banyak  achitect2  asal dari Paris, dan mesti aku akan pegi Paris satu hari nanti. oleh tu aku patut ambil class ni.. semangat ke tidak! HAHA 

last2...

Perkara yang aku tak suka masa masuk class ni:
1. waktu class pukul 4-6. * memang sesuailah untuk aku layan kepala kat atas meja...

2. Madam suka main tanya tanya soalan, tak pun nampak tak concentrate
 je dia tanya. *byk kali kena dan selalunya jawapan aku bagi main tibai.Dia tanya nama awak siapa, aku jawab saya orang Melayu.yang gelak dia sorang je la.. sebab budak-budak class ni bukan paham sangat HAHA.  

3. Kena buat project. berlakon dalam bahasa francais. * kawan kawan aku ramai cakap pronouns aku macam orang jepun.. cet!

4.  Siap ada oral test plak. * puas aku sorok kertas kecik kat tangan..tulis abis semua kat tapak tangan. bila berdiri depan dia, satu ayat tak boleh cakap.

5. Test dan final exam * part ni paling malas sebab kne study benda yang aku paling tak suka. dulu aku rasa 3rd lang ni membebankan sangat. dan jalan penyelesaian snap nota nota dalam hp. dan make sure hp di cass dari malam!




kadang kadang benda yang kita benci tu lah yang meninggalkan kenangan manis untuk kita. 

No comments:

Post a Comment