Saturday, January 28, 2012

Masa dan Ketentuan

Jodoh berkaitan dengan masa. kalau  belum sampai masanya, kita rancang macam mane pun, tetap tak menjadi.  macam kita berjalan  diatas jambatan untuk melintas. Kalau panjang jambatannya, jauhlah perjalanan kita. Ada orang jodohnya cepat sebab jambatannya singkat. Usia 25 tahun rasanya belumlah terlalu lewat. Dan usia 35 tahun belum apa-apa kalau sepanjang usia itu telah digunakan untuk membina kecemerlangan dan kejayaan hidup 

Memang kita mudah tersilap mentafsir kehidupan ni. Kita selalu sangka, aku mesti bahagia kalau mendapat ini. Hakikatnya, apabila kita benar-benar mendapat apa yang kita inginkan itu, ia juga datang bersama masalah. Kita juga selalu melihat orang memandu kereta mewah dan terdetiklah dihati kita, alangkah bahagianya dia tu. Hakikatnya, apabila kita sendiri telah memiliki kereta mewah, kita ditimpa pelbagai masalah. Tidak mustahil pula orang yang memandu kereta mewah terpaksa membayar lebih bila berhenti untuk membeli durian di tepi jalan ( pengalaman bos aku). 

Masa kau terperangkap dalam kesesakan jalan raya, motosikal mencelah-celah sampaikan dia berada jauh kedepan. kau pun mengeluh, alangkah baiknya kalau aku yang bawa motor tu,  cepat sikit aku sampai.  Padahal si penunggang motosikal sedang memikirkan bilakah aku boleh bawak  kereta. Bukan semua yang kau sangka membahagiakan itu benar-benar membahagiakan. Bahagianya mungkin ada tapi deritanya juga datang sama. Semua benda pasti ada baik dan buruknya.

lagu wajib karok.. dah kenapa pulak aku post sini.. nak g karok la tu.. waw..layan...



Getar senandung Suralaya menggamit
Diruang sanubari rindu menghimpit
Wajah kasihku melirik senyum tangis
sukar untukku tangkis..ooahhh
Getar senandung Suralaya menggamit
Disudut perasaan cinta menjerit
Bisik kasihku gemersik makin jelas
makin rasa sebegitu ikhlas
Kata-katamu bagaikan sinar
yang diterang kabut
Yang sempat kudengar
Hanya madah
Hanya kata
Selamat tinggal...
Aku tersentak langsung tersedar
Cuaca dingin menambat hati yang kian rawan
Terbayang seribu
Kemungkinan
Tergerakku mendakap kau pun hilang..ooo
Dari pandangan
Getar senandung Suralaya menggamit
Disudut perasaan cinta menjerit
Bisik kasihku gemersik makin rangsang
makin rasa sebegitu terang
Aku tersentak langsung tersedar
Cuaca dingin menambat hati yang kian rawan
Terbayang seribu
Kemungkinan
Tergerakku mendakap kau pun hilang..yeahhh
Bukan beralah
Kecewa kerana cinta
Tapi berduka kecewa kerana rindu
Perjuanganku hanya satu
Bekalan hidup dan matiku
Inginku rasa bersama
Yeah... Yeah... Yeahhhh..
Aku tersentak langsung tersedar
Cuaca dingin menambat hati yang kian rawan
Terbayang seribu
Kemungkinan
Tergerakku mendakap kau pun hilang
Yeah.. yeahh
Aku tersentak langsung tersedar
Cuaca dingin menambat hati yang kian rawan
Terbayang seribu
Kemungkinan
Tergerakku mendakap kau pun hilang...ooo
Dari bayangan ...




No comments:

Post a Comment